مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 خرداد 1401 ساعت 11:422022-06-05اقتصادي

فارس من| درخواست برای تولید مواد اولیه تولید پوشک در کشور


با توجه به اینکه 80 درصد مواد اولیه تولید پوشک بچه وارداتی است و این موضوع باعث افزایش سرسام آور قیمت این کالا شده است،بنابراین مردم از مسئولان می خواهند تا در صورت امکان شرایط تولید مواد اولیه این کالا در کشور فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه فارس من با ثبت پویش چرا اراده ای بر تولید مواد اولیه پوشک در کشور نیست؟ از مسئولان خواستند تا زمینه تولید مواد اولیه تولید پوشک در کشور را فراهم کنند.

کاربران سامانه فارس من با انتقاد عدم تولید مواد اولیه تولید پوشک بچه نوشتند که در حال حاضر، یکی از هزینه هایی که در حاشیه فرزندآوری وجود دارد، قیمت افسارگسیخته پوشک بچه است، به طوری که بصورت متوسط هزینه این کالای مصرفی برای خانوارها حدود 800 هزار تومان در هر ماه است.

بنابراین امضاء کنندگان این پویش از مسئولان مربوطه به خصوص در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستند تا تکنولوژی و زیرساخت های تولید مواد اولیه پوشک را به خصوص از طریق شرکت های دانش بنیان  در کشور فراهم کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، حدود 80 درصد مواد اولیه تولید پوشک از جمله خمیر کاغذ، ماده جاذب مایع از طریق واردات تامین می شود.

به گفته تولید کنندگان مواد سلولزی، یکی از دلایل وارداتی بودن خمیر کاغذ مصرفی در داخل پوشک بچه کمبود منابع طبیعی از قبیل چوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| درخواست برای تولید مواد اولیه تولید پوشک در کشور

فارس من| درخواست برای تولید مواد اولیه تولید پوشک در کشور